Elke speler in de reisbranche heeft het in coronatijd niet makkelijk. Dat geldt ook voor de onderneming achter virtuele reis assistent Travel with Zoey. In deze derde partnerblog vragen we daar CEO Rajneesh Badal naar. In de eerste partnerblog maakte je kennis met Zoey.

De reisbranche ligt plat. Hoe is Travel with Zoey geraakt door corona?

‘Travel with Zoey heeft aan de start van de pandemie moeilijke keuzes moeten maken, net als alle andere bedrijven in de branche. Onze salesfunnel was in een keer leeg en bestaande samenwerkingen werden deels on hold gezet. We hebben toen een aantal scenario’s opgesteld op basis van wat we toen wisten en zijn vanaf daar verder gaan redeneren. Wekelijks keken we dan naar wat er om ons heen gebeurde en pasten daarop onze plannen aan. We hebben in maart ook mensen moeten laten gaan, wat heel vervelend was.’

En financieel?

‘Eind april hebben we gelukkig toch een investeringsronde succesvol weten af te ronden. Dit maakte dat we ook weer verder konden, product innovatie kwam in een versnelling terecht en we hebben ons team de afgelopen maanden uitgebreid op zowel technisch als commercieel vlak.’

Veel corona vragen van klanten van ANWB touroperators?

‘Veel vragen, dat wel, maar dat waren het type vragen dat we gewend zijn. We hadden eigenlijk verwacht dat we veel meer corona gerelateerde vragen zouden ontvangen. Dat dit niet is gebeurd zegt ook veel positiefs over de informatieverschaffing vanuit de ANWB richting reizigers omtrent corona. Zelfde geldt ook voor onze andere klanten zoals bijvoorbeeld Suncamp.’

Minder over corona, waarover dan wel?

‘De hoofdmoot van de vakantiegangers blijft vragen omtrent de ‘experience’ onderweg en op de bestemmingen.’

Travel with Zoey heeft nu 20.000 antwoorden in de computer paraat. Ga je daar nog iets (anders) mee doen?

‘We hebben nu inderdaad 20K tips in de catalogus staan. Het idee is om te kijken of we die tips op andere manieren kunnen uitnutten. Denk aan licenseren van de content. We zitten nu nog wel in de onderzoeksfase, maar staan open voor suggesties.’

Waarom neemt Zoey de helpdesk van touroperators en airlines niet over?

Goede vraag! Op dit moment bevinden we ons in een Blue Ocean. Er zijn weinig partijen in de NL- en EU-markt die doen wat wij doen en evenmin in de fase van de Customer Journey waarin TwZ actief is. Neemt niet weg dat onze technologie en expertise wel goed zou aansluiten op dit onderwerp en we hier zeker ook waarde kunnen toevoegen voor partijen. Als de vraag komt dan staan we er zeker voor open om samen te ontdekken hoe dit bevalt!’

Is het team van Zoey ook te gebruiken in andere sectoren dan de reisbranche?

‘In theorie wel ja. Als je kijkt naar de basis ingrediënten van onze service dan heb je het over mensen, content en techniek. Dat is een mix die je op meerdere branches en rollen kan toepassen. Die keuze maken we nu echter niet in verband met de focus die we hebben aangebracht. Tenzij er natuurlijk een gouden kans voorbijkomt.’

Zijn de prijzen aangepast aan deze corona tijd?

‘Wij kunnen geen gratis service aanbieden, als dat is waar je op doelt. Wat we wel doen is meedenken met onze klanten over hoe we ook in deze periode een duurzame samenwerking met elkaar kunnen opzetten. Ook op financieel vlak. En dat lukt erg goed!’

jan@lokhoff.nl

Author

Write A Comment