Het mooiste zou natuurlijk zijn als de reisagent, OTA of ZRA het bedrag op een Corona-voucher mag invullen om die vervolgens met een bosje tulpen bij de klant te laten bezorgen. Dat komt vast goed over en je vermijdt waarschijnlijk een hoop gedoe om de pricing (als de retailprijs door een opslag hoger was dan die van de touroperator) en acceptatie. Daarnaast heeft de bloemensector het ook niet gemakkelijk.

Prikkelen

Het ‘voucherbloemetje’ mag een duidelijk boodschap bevatten die de ontvangers prikkelt om nu alvast te dromen van hun (uitgestelde) vakantie. Het wordt namelijk een hele toer om na de coronacrisis de mensen weer vakantie minded te maken. Ongetwijfeld zal de financiële situatie in vele huishoudens niet rooskleurig te zijn, misschien verzeilen we wel in een vervelende economische recessie. En als het in Nederland voorbij is, is het nog maar de vraag of dat dan ook zo is in de rest van de wereld.

In de kaart

De afgelopen weken heeft het nieuws rond het terughalen van gestrande vakantiegangers de georganiseerde reisbranche danig in de kaart gespeeld. Het werd iedereen wel duidelijk dat de doe-het-zelvers het zelf moesten organiseren en dat de klanten van reisagenten en touroperators zich daarover geen zorgen hoefden te maken. Dat werd voor de klant prima geregeld en kosten nog moeite werden gespaard. Denk alleen maar aan de 30.000 reizigers die TUI in korte tijd moest repatriëren.

Jan Lokhoff

jan@lokhoff.nl

 

 

Author

Write A Comment