Waarom ze het plannetje afwezen weet ik eerlijk gezegd niet meer. Een jaar of vier, vijf geleden benaderde ik CEO Steven van der Heijden van TUI en ANVR’s Frank Oostdam met het plan om een ‘Vakantiebank’ op te richten.

De Voedselbank trok toen zoveel positieve publiciteit dat zo’n initiatief de reisbranche vast ook wel in het zonnetje zou zetten. Ik kon me voorstellen dat onverkochte stoelen, bedden, hutten, bungalows, caravans een leuk ‘voorraadje’ zouden vormen om zo nu en dan uit te delen aan mensen die zich geen vakantie kunnen veroorloven. Positieve PR verzekerd.

1 op de 6
Van de jonge stichting Reis met je Hart leer ik dat 1 op de 6 Nederlanders geen geld hebben om op vakantie te gaan. Oprichtster Mila Wit-Emonds probeert daar op bescheiden wijze wat aan te doen. Dit jaar wil zij 150 landgenoten een vakantie schenken. Er hebben zich al veel ‘reissponsors’ aangemeld en Mila is zo slim geweest trendwatcher Tessa aan de Stegge van CherryLab als ambassadeur aan te trekken. Tessa verzorgt gratis een PR-campagne en benaderde mij om er over te schrijven. Doe ik graag.

Peter Pan
Er zijn nogal wat goede reisdoelen. Ik noem er een paar: Peter Pan van het Transaviapersoneel, Pardoes bij de Efteling, Doe een (reis)Wens en nog een handvol meer. Reis met je Hart schaart zich daarbij, van harte aanbevolen. Op de site lees je wat je kan doen. Met een donatie van 5 euro is Mila al blij, maar nog blijer met een stoel of bed.

 

Author

Write A Comment