In deze partnerblog maak je kennis met Hassan Amssirdi die de sales doet voor de tip-app GoHere. Contacten legt hij nu (noodgedwongen) via LinkedIn, maar het liefst komt hij langs voor een kopje koffie. Transavia is zijn grootste klant, de nieuwste Visit Morocco, waar volgend jaar volgens uitgesteld plan de ANVR congresseert.

Je doet samen met Menno Biesiot de sales voor GoHere. Stel jezelf even voor.

‘Ja klopt! Mijn naam is Hassan Amssirdi, 26 jaar oud. Ik heb commerciële economie gestudeerd aan de HvA, met afstudeerrichting entrepreneurship. Ik ben geboren in Blaricum en woon nu met veel plezier in Amsterdam. Ik houd enorm van reizen en lekker eten in een goed restaurant, de perfecte combinatie die terugkomt in GoHere. Verder heb ik veel affiniteit met technologie, ik ben altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en probeer het liefste al het nieuwe uit. Toen ik bij GoHere startte was het nog in de start-up fase en kon ik meedenken met de strategie en meer, wat ik erg leuk vond uit mijn passie voor ondernemen. Ik ga elke dag met veel plezier naar werk, omdat je weet dat je aan iets moois werkt! ‘

Valt zeker niet mee om in deze coronatijd klanten te werven?

‘Dat is zeker een uitdaging op dit moment. Zeker omdat onze klanten voornamelijk organisaties zijn die veel met reizen en horeca te maken hebben. Die zijn uiteraard hard geraakt door de COVID-19. Maar hoe sneller je je aanpast, hoe groter je voorsprong is. Juist door onze start-up mentaliteit en onze corporate ervaring met PINCH kunnen we sneller schakelen en proberen wij in elke bedreiging een kans te zien. Innovatie is nu belangrijker dan ooit. Hoe sneller je aanpast des te sneller je weer back in business bent.’

Wat voor soort bedrijven staan bovenaan je lijst om te benaderen?

‘Visit Turkey en Visit Italy staan op dit moment hoog op mijn lijst. Naast dat het twee prachtige bestemmingen zijn om vakantie te gaan, hebben deze landen veel historie, prachtige natuur en uiteraard goede restaurants om in de GoHere app met bezoekers te delen. Visit Morocco gaat binnenkort live met de app! Dat zal een mooi voorbeeld zijn van hoe het kan ingezet worden door touristboards.’

Hoe pak je die sales aan?

‘Op dit moment is het vanwege de huidige situatie niet mogelijk om te netwerken op bijeenkomsten en congressen. Vandaar dat ik met name mijn netwerk uitbreid door middel van LinkedIn. Daar benader ik potentiële klanten waarbij ik goed kijk voor welke bedrijven GoHere past bij de missie en visie van het bedrijf. Zodra ik een geschikte potentiële klant heb gevonden probeer ik een afspraak te plannen. De afspraken zijn nu met name online via een beeldbel gesprek. Het is belangrijk voor de sales om in tijden van crisis de onderliggende koopmotieven op tafel te krijgen zodat de klant extra gemotiveerd wordt om in actie te komen. Hierbij is het van groot belang om oprecht bij klanten betrokken te zijn en aan te sluiten bij de behoeften van het bedrijf.‘

Kan je me in een paar zinnen duidelijk maken wie, waarom GoHere zou moeten gaan gebruiken?

‘Elke organisatie die haar klanten wil inspireren met leuke tips zou geïnteresseerd moeten zijn in een GoHere licentie! Denk vooral aan touristboards en reisorganisaties, maar ook aan airlines en cruise maatschappijen.
Zo helpen ze op een innovatieve manier de gebruikers van hun app in de zoektocht naar betrouwbare tips. En eenmaal in contact heb je een extra contact momenten voor upsell en cross-sell. Maar ook gewoon de extra service waarmee je je onderscheidt kan genoeg reden zijn om te starten.
Nog nooit was het zo makkelijk om een goede app te lanceren, het wiel hoeft niet meer uitgevonden worden. We hebben al een paar mooie factsheets met gebruikscijfers.’

Je eerste klant, is dat Transavia?

‘Ja zeker en later ook investeerder in GoHere! Wij zijn erg blij met Transavia als klant!’

Hoe maakt men een afspraak met je?

‘Je kunt me mailen: hassan@gohere.app
Op dit moment benader ik meestal klanten voor het maken van een afspraak. Helaas zijn de afspraken op dit moment voornamelijk online. Ik kijk erg uit om meer face to face afspraken te hebben met de klanten. Elkaar fysiek zien met een kop koffie erbij heeft toch mijn voorkeur.’

jan@lokhoff.nl

Author

Write A Comment